Fur Bådelaug‎ > ‎

Køl- og motorbåde

Fælles-sejladser
Vi har holdt de berammede skippermøder 30.06. og 18.08., men der har ikke været nogen tilslutning. Vejret har heller ikke været for godt, - så indtil videre har vi ikke fået afviklet nogen fælles sejladser i  år. Så kan vi håbe på, at vejret er godt til den sidste, som er d. 22. september.  / Per

Fælles-sejladser for køl- og motorbåde i 2017

Køl- og motorbådsudvalget har langt om længe holdt møde og aftalt følgende datoer  for sejladser:

30.6 - 2.7
18.8 - 20.8
22.9 - 24.9.

Vi har ændret lidt på konceptet, således af der afholdes Skipper-møde i Fur Bådelaug om fredagen kl. 15.00, hvor der aftales hvilken havn der besøges.

Dem der så ønsker at sejle fredag gør det og de både der først ønsker af sejle lørdag støder til så der er fælles hygge lørdag aften inden turen går retur til Fur søndag.

Vi håber på at vi kan mønstre mange både.

Med sejler hilsen
Køl- og Motorbådsudvalget
Niels Harborg
Per Walentin
Kurt Kæseler
 ********************************************************************************************

Sejlads d. 22.-23.august 2015

Vi var 6 både, der sejlede til Rønbjerg, - det blev ikke Ejerslev, som der stod på planen, fordi skippermødet bestemte, at det skulle være en havn i læ - og vejret var virkelig med os denne gang,   - en flot sejlads!

Leon passer grillen.

*************************************************************************

Sommersejladser 2014

Sommersejladserne blev ikke den store succes i år. De første blev aflyst p.g.a. dårligt vejr, - og på den næstsidste var vi 3 både i Sundsøre i et noget blandet vejr, og den sidste sejlads skulle foregå d. 20.-21. september, og da var vejret i hvert fald smukt, men tilslutningen var ringe - alle skulle noget andet den dag, så "Papillon" tog en tur til Nykøbing helt alene - og det var synd, at der ikke var andre med, for vejret kunne ikke være bedre, og da jeg igen var tilbage, lå Fur Havn som den smukkeste skovsø.

********************************************

Sejlads til Livø d 21. september 2013

Efter en fin sejlads til Livø, og en hyggelig spadseretur på øen spiste vi aftensmad sammen ved grillen på havnen. Her var fin læ, så det blev et herligt måltid., og vi glædede os over at denne årets sidste sejlads blev gennemført.

Rønbjerg - sejlads 9.-10. sep. 2012

Vi havde et hyggeligt ophold i Rønbjerg denne week-end, - 6 Fur-både var i Rønbjerg, og det er det største antal vi endnu har været afsted. Turen derover var lidt hård for nogle af os, men til gengæld var  det magsvejr på vejen hjem.

Kirsten og Poul på vej til Rønbjerg

Råhygge i Rønbjerg

Sejlads d.19.-20. september 2015

4 både sejlede til Sundsøre, - Maja, Sofie, Lappedykkeren og Papillon og vi havde en god sejlads og et hyggeligt samvær.

*************************************************

Sejlads 4. juli 2015

Kirsten og Hans sejler ud af havnen for meget svag vind

Vi havde en rigtig dejlig sejlads d. 4. juli. Vi blev på skippermødet enige om kun at sejle Fur rundt, fordi vejrudsigten var lidt fugtig, og vi fik skiftende vind fra 0 sm til 6-7 sm, så det blev også en afvekslende sejlads. Vi var kun 3 både på turen og vi sluttede med en hyggelig spisning.

Niels er næsten hjemme igen efter en dejlig sejlads

****************************************************************************
Sejlads til Livø september 2013

Vi var 4 både af sted og vi bestemte at sejle hjem allerede om aftenen igen, da vejrudsigten forudsagde grimt vejr om søndagen . Den blev  hen mod kl. 22. inden sidste båd var i havn, og det var en rigtig mørk sejlads fra Livø Tap og hjem. - Herunder er Vitalis på vej mod Tappen med tændte lanterner.